Uncategorized

bahasa turki

IMG_20140416_151336

Saya mula kenal bahasa turki pada tahun 2010 . Masa tu tahu merhaba ,  gunaydin , iyi aksamlar dan iyi geceler

Bahasa turki menjadi bahasa utama di Turkey . memang orang disini kurang sangat berbahasa inggeris  . Nasib- nasib lah jumpa orang tahu english .

nak tak nak kena belajar bahasa turki di sini . Bahasa turki banyak suffix . memang pening kepala sebab ada vowel lembut dan keras dah macam muzik pun ada .

Orang turki ni main cakap je dengan kita walaupun kita tak faham heheeee

Ben yiyorum – saya makan

Ben uyuyorum – saya tidur

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s